söndag 6 oktober 2013

Nya problem och projekt i Lyckan!

Nu var det länge sen jag la upp nåt på bloggen. Anledningen är väldigt mycke jobb och en resa till Barcelona. Möttes av regnet när man kom till Göteborg när klättersuget är stort!
Men i fredags hann jag med att kontakta markägaren vid området Lyckan för att se om jag kunde klättra lite mellan jaktpassen, vilket gick kanon. Eftersom att alla mina projekt som jag hade var gjorda så var det bara att rafsa fram stålborsten igen och börja borsta.
Sedan länge har jag sett en ca 4 meter slabb bland alla block som är tunn och grepplös. I stor sett bara smearingsteg över hela väggen. Borstade upp den och körde ett antal press innan jag fick fira triumfen med att ha tagit toppen. Sedan skulle jag filma den, men de vassa greppen som finns visade sig ta ut sin rätt och ingen repetition denna gång. 2 stjärnor i min bok och den fick namnet Venga Alli.
Borstade sedan upp en lite med powerproblem. Från gigantiskt undercling till grepplös arete och sedan ett troligt krig tills man nåt de bra greppen på toppen. Cruxet är nog att hänga kvar på areten. Riktigt fint problem som jag redan nu längtar efter att få åka tillbaka till!
Jag själv hängandes i projektet. 
Slabben Venga Alli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar